Ah, PutkiRemontti On Parasta Mitä On!

Ensinnäkin se ihana epävarmuus, jossa olen nyt kyseisen taloani kohtaavan proggiksen johdosta saanut elää viimeisimmän vuoden. Alkaa syksyllä, alkaa vuodenvaihteessa, ei ala ennen kesää, alkaa elokuussa. No, silloin se alkoi sitten. Repivät etupihamme auki niin että talo on oli kuin juoksuhaudan ympäröimä, sisään ja ulos pääsee varaston kautta. (joka on päällystetty ihanin pahvein joka puolelta, kuten myös esim hissi) Parhaita puolia piha- ja kellaritila- vaiheessa oli ehdottomasti kivipora (tai joku senkuuloinen), joka kuulosti tulevan hetkenä minä hyvänsä minun lattiasta tai seinästä läpi. Ja toki, alakerran asukkaana  ikkunan alla risteilevät työmiehet. Etenkin kaivinkonekuski, joka oli aina suoraan ikkunani tasalla kun avasin verhot. Guten Morgen vaan. No, aamuisin en elokuussa kärsinyt paljon muusta, koska herätykset oli työviikoilla kuitenkin varhaisempia kuin työmiesten, lomaviikoilla olin milloin missäkin. Aamuvuoron jälkeisiä päiväuniyrityksiä poraaminen jonkin verran torpedoi. Nyt kun en tee aamuvuoroja juurikaan, saatan hieman ärsyynytä 7.30 alkavasta jytäämisestä. Tosin kai se ajaa aikaisemmin gradun pariin kun ei mene turhaa aikaa nukkumiseen,,,,always look for the bright side

No, nyt piha on suunnilleen taas täytetty hiekalla, ja kenties ovestakin pääsee vielä syksyn aikana kulkemaan. Seuraava huolenaihe on ollut edelleen remontin aikataulu. Elokuun puoliväliin mennessä sen piti olla selvillä asuntojen osalta. Ei ollut. Pari viikkoa deadlinen jälkeen kyselin isännöitsijältä, lupasi sen tulevan 2 päivän kuluessa. Ei tullut. Vähän vaikea suunnitella elämää eteenpäin esim. työn ja asumisen suhteen. Olen kehitellyt kaikenlaisia vaihtoehtoja ja pitkälti muuttanut jo henkisesti Kauniaisiin tai Helsinkiin lokakuussa. Melkein oli jo kämppäkin tarjolla Helsingin keskustasta pariksi kuukaudeksi, mutta mitään ei tiestysti voinut lukkoonlyödä, kun ei mitään tiedä. Ja töihin ilmoitin, etten ota vuoroja ainakaan lokakuuksi, koska varmasti en ole Turussa.

No, olenhan minä. Aamulla soitin isännöitsijälle ja Kas. Aikataulut tulevat ensi viikon lopulla (vain kuukauden siis myöhässä) mutta minun asuntoni osalta remontti alkaa ENSI VUODEN PUOLELLA. Tietysti. Joten, olen sitten niin Turussa ja niin työtön,,,, No, voihan tässä kaikkea kehitellä mutta on tää vaan aika persiistä.

Melkein parasta kaikessa on, että lämpökeskuksen korjaustöiden vuoksi lämmöt ovat poissa päältä, olleet nyt pari viikkoa. Ja se kuulkaatten kyllä tuntuu! Kysykää vaikka viime viikonlopun vierailta - kolakkaa on! Olenhan minä tottunut siihen, että talvella on toisinaan kylmä kun ikkunat falskaa, mutta että jos syyskuussa tarvii kotonaan kerrospukeutua. Saan kuulemma viikonloppuna patterin. Ou thankyou. Alkaa se aikuistuminen, hieman isompi palkka ja sitä kautta vähän paremmat asumisolot jotenkin kummasti houkuttaa. Aamen.